Beach Life II - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu Beach Life II - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu

Beach Life II

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kevin

24 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier dan het tweede gedeelte van mijn beach life avonturen, met extra veel foto’s en ook alvast mijn reisplannen voor de komende paar dagen en weken.

Mijn laatste bericht(tje) eindigde met de black moon party. Deze was echt gaaf en we waren dan ook pas erg laat weer thuis. Omdat het feest op een strand was ben ik mijn slippers kwijt geraakt en moest ik een stuk lopen op mijn blote voeten, maar ja daar wordt je hard van. Op de terugweg nog met nog 10 anderen in een taxi/jeep gezeten en uit volle borst meegezongen met een paar lekkere classics. Inge heeft een filmpje er van! Voor de rest heb ik de dagen op Phangan doorgebracht met het gebruikelijke ritueel van volleyen, eten, drinken en slapen. De groep van het volleyen werd steeds leuker. Vooral met Mark (Amerikaan) en een Grieks/Canadees koppel, Jane en Arkis ben ik veel opgetrokken. Een groot deel van de groep is toen vertrokken naar Ko Tao een prachtig heel klein eilandje boven Phangan. Ideaal voor duikers en snorkelaars. Omdat ik eigenlijk niks heb met duiken of snorkelen, ben ik op Phangan achter gebleven, maar kreeg al na een dag heimwee naar de groep en heb toen samen met Mark en Jane en Arkis besloten om hen achterna te reizen. Ik ben gezellig in hetzelfde resort gaan zitten als Inge en Irm en ben eigenlijk constant met hen opgetrokken en op twee scootertjes het eiland verkend. De eerste avond hebben we nog met een grote groep de verjaardag van Yan gevierd, was erg geslaagd. Al weet Yan er volgens mij niet veel meer vanaf, haha. Ik heb me erg vermaakt de afgelopen twee dagen met Inge en Irm en ben nu helemaal uitegrust voor mijn verdere reis. Inge en Irm zijn gisteren vertrokken naar Phangan om nog een cursus Phoy te doen, omdat ze helemaal verslaafd zijn geraakt aan het oplopen van blauwe plekken door ronddraaiende tennisballen. De laatste avond hebben we met zijn drieen en Mark tot zes uur æs ochtends op de veranda van hun de dames bungalow zitten kletsen en lachen en ben ik officieel uitegroepen tot Master Bucket mixer. Vandaag heb ik met een andere Nederlandse meid doorgebracht op Freedom beach en Jeu de Boule gespeeld met een Birmees en enkele Thai. Ik heb zelfs nog gewonnen 13-12!!! Ik vertrek morgen met de boot en bus naar Bangkok, om van daaruit naar Cambodja af te reizen op 27 maart. Dat moet ook wel want dan loopt mijn gratis toeristen visum van dertig dagen af. Allereerst naar Siem Reap, oftewel de plaats naast de tempels van Angkor. Ik heb er echt ontzettend veel zin in, want na bijna twee weken feesten ben ik echt wel weer toe aan wat cultuur en het rondtrekken. Ik was van plan om drie dagen tussen de tempels door te brengen en daarna naar het noorden te reizen. Ik ben de naam van de stad vergeten, maar die staat in de Lonely Planet en dat is pas over een kleine week, dus.... Het schijnt dat in het noorden nog veel overblijfselen van het Rode Khmer regiem te vinden zijn. En eigenlijk wil ik graag wat meer weten over de slachting die daar aangericht is tijdens het regiem van Pol Pot, meer dan 2,000,000 doden in vier jaar tijd. Daarna wordt het verhaal even wat minder duidelijk, want ik weet nog niet of ik naar Laos of Vietnam wil of dat ik toch nog eerste naar de hoofdstad van Cambodja wil, die weer erg smerig schijnt te zijn. Ik hoor veel tegenstrijdige verhalen, maar denk dat op dit moment Laos een kleine voorkeur heeft (tot er weer iemand anders roept dat ik toch echt naar Vietnam moet gaan, haha).

Zo nu zijn jullie weer op de hoogte, maar denk er aan dat ik alleen garantie op mijn reisplannen geef tot het moment dat ze op de site staan ;-).

Nog twee kleine wetenswaardigheden. Ten eerste heb me toch weer laten verleiden tot een Thaise massage na drie dagen volleyen en heel wat stijve spieren en deze keer was het zoals het moest zijn. Pijnlijk soms, maar wel helemaal los aan het einde en dat zonder extra service! Ten tweede dat Thailand maar een heel, heel klein land is, want Inge, Irm en ik zitten ergens op een vrij leeg strandje op Ko Tao ergens wat te etenen komt daar opeens de groep van vijf engelse aanzetten die ook mee waren op mijn jungle trektocht in Changmai. Ze waren op zoek naar een kamer en waren hier afgezet met een taxi. Was echt gezellig, biertje gedronken en ons verbaasd over het toeval, dat blijkbaar echt bestaat.

Lieve mensen allemaal een hele dikke knuffel en tot over twee maanden!

Kevin

  • 24 Maart 2007 - 13:43

    Nicole & Lennard:

    Bedankt voor de bounty-foto's! Alleen nu zijn we wel jaloers! Hier natuurlijk druk aan het werk & aan de studie!En natuurlijk veel hollands-K**** regen weer! Ruilen?

    xxxx

  • 24 Maart 2007 - 14:12

    Hey Vinky!!:

    Ziet er superrelaxed uit allemaal, leuke verhalen! geniet!! liefs monique ps wanneer ben je eigenlijk terug en kom je dan in Utrecht werken?? ;)

  • 25 Maart 2007 - 05:25

    Job:

    Kevin!

    Goed te lezen dat je je zo vermaakt.
    Laat mij svp nog even weten wanneer ik je moet komen oppikken op het vliegveld hier, ben even je mail kwijt met reisschema. Altijd welkom, voel je niet gebonden aan maand, dag of jaar... ik ben hier voorlopig toch nog wel effe.

    Mzzl.

  • 25 Maart 2007 - 10:41

    Fast Eddie:

    Hoort die tekst bij die foto met die kat niet bij de voorafgaande?

    Have fun!

    Vivri!

  • 25 Maart 2007 - 15:53

    Ilse:

    Hi kev! Waaaaaauw, ziet er echt super uit man, die foto's! Wil je ruilen? Jij naar Helsinki (nachtvorst en sneeuw) dan ga ik wel op dat strand liggen ;)

    Hopelijk tot snel,
    xx Je congrescienootje

  • 25 Maart 2007 - 17:12

    Jos:

    Hoi Kevin,
    zoals we kunnen lezen en zien op de foto's is het daar goed uit te houden.
    Afgelopen zaterdag gespeeld tegen de koploper en met een lekker draaiend team en wat vuurwerk van Winkens Jr. en Sr. op de buitenflanken een onthutste Ludentes (ongeslagen koploper)de kleedkamers weer in gestuurd, 3-1).
    Het team heeft besloten deze wedstrijd aan jou op te dragen in ruil voor wat spannende verhalen tijdens de zomer team dag.
    Gr.
    Jos

  • 26 Maart 2007 - 08:40

    Ptr:

    Kevin, het ziet er allemaal super uit daar en jij hebt het ook prima naar je zin zo te lezen. Veel plezier daar nog maar dat zal wel lukken!!

    greetz Ptr

  • 26 Maart 2007 - 10:15

    Heidi:

    Hey Kevin! Jaja, natuurlijk heb ik je verhalen weer gelezen. Haha, heb je die van mama vorige week ook gezien? Die heb ik samen met haar getypt, zodat ze het nu hopelijk ook zelf kan. Maar dat zal dan de komende weken moeten blijken. Hier in het Hollandse hebben Bart en ik ook een mooi verhaal te vertellen. Want in oktober komt er een klein Bartje of een mini-Heidi bij! Leuk hè? Vanochtend hebben we een echo gehad : eerst sliep het nog (dat was mijn kant) en daarna was het klaarwakker en liet het wat gymnastische oefeningen zien (uhm...van welke kant dat was weten we niet :+). Maar daardoor konden we wel goed zien dat alles erop en eraan zit. We zijn apetrots en dolgelukkig. Nou, hopelijk gaat het jou daar ook allemaal goed. Ennuh...kijk uit met die Thaise meisjes hè? Maar dat ze vallen op mijn stoere neef, dat kan ik me wel voorstellen :+)! Liefs Heidi

  • 26 Maart 2007 - 20:53

    Bram Van De Pas:

    Kan me helemaal aansluiten bij de familie Winkens. Het was afgelopen zaterdag een klein feestje in jouw naam. Goed te horen dat je je uitstekend vermaakt. Heb nog een vraag: is volleyballen met de gemiddeld wat kleinere azieaten een succes???

    Veel plezier en tot snel, Bram

  • 26 Maart 2007 - 20:53

    Bram Van De Pas:

    Kan me helemaal aansluiten bij de familie Winkens. Het was afgelopen zaterdag een klein feestje in jouw naam. Goed te horen dat je je uitstekend vermaakt. Heb nog een vraag: is volleyballen met de gemiddeld wat kleinere azieaten een succes???

    Veel plezier en tot snel, Bram

  • 30 Maart 2007 - 08:38

    Judith:

    Hee Kevin,
    Zooo, heb ff een ''Vinken-update'' gehad, haha, Beachlife I+II achter elkaar zitten lezen. Wat een paradijsje had je daar gevonden zeg, wauw!!! Ziet er echt goed uit. Ik kan me idd wel voorstellen dat je nu weer toe bent aan wat avontuur, dus laat die verhalen uit Cambodja maar komen!!!
    dikke knuffel, veel liefs en heeeeeeeeel veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Een vrijwilligerswerker die eigenlijk geen idee heeft waar hij aan begint.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 75825

Voorgaande reizen:

05 April 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwiliggerswerk in Ghana

26 Februari 2007 - 25 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: