Beach life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu Beach life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu

Beach life

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kevin

18 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier dan weer een berichtje vanuit Thailand. Nu niet vanuit het noorden en de jungle, maar vanuit het zuiden en het strand. Mijn laatste dag in Chang Mai heb ik benut een Muay Thai bokswedstrijd te bekijken. Was echt super gaaf, de eerste wedstrijden zijn van de jeugd boksers. Kinderen eigenlijk in de gewichtklasse van 30-40 kilo, ik denk zo’n 10 jaar oud. Geen bescherming, behalve dan een tok en een bitje en dan maar trappen, schoppen en slaan. De laatste drie gevechten waar echt gaaf met twee knock outs die ik allebei op video heb vast kunnen leggen! De dag erna ben ik met het vliegtuig vertrokken naar Koh Samui, een echt vakantie eiland, waar je veel zou moeten kunnen feesten en lekker luieren aan het strand. Viel dat even tegen! Het is waar dat je er mooie stranden hebt, maar ’s avonds is het echt niet grappig en niet gezellig. Overal heb je kleine barretjes, met een paar Thaise meiden die naar je schreeuwen dat je vooral bij hen een drankje moet kopen, want oohh wat ben je “handsome” and “ pretty” en “ cool”. Tot zover nog geen echt probleem, al gaat je dat na een uurtje wel de keel uit hangen. Het echte probleem is dat er bijna alleen maar oude kerels zijn met zo’n Thais mokkeltje naast zich. Die meiden spreken niet meer dan drie woorden Engels en zitten daar alleen maar te wachten tot ze met die vent naar bed gaan. Maar na een avond ben ik gelukkig een Italiaan tegen gekomen en hebben op het strand bij een kleine bar gezeten en ons de cola Sangsom goed laten smaken. Voor de rest twee Duitsers en een normale Thaise achter de bar. Was erg gezellig! Gelukkig kreeg ik na twee dagen een mailtje van Inge (vriendin uit Voerendaal) dat zij en haar vriendin op Koh Phagnan zaten en dat ze daar nog wel even bleven. Dus ben ik de dag daarna daar naar toe vertrokken.
Koh Phagnan is zoveel beter en zo ontzettend relaxt!! Dit is nu echt het strandleven dat je iedere dag wel wilt beleven. Overdag op het strand zitten, vanaf een uurtje of drie beachvolleyen op perfect zacht zand. ’s Avonds lekker wat eten en naar het strand, rustig zitten en wat drinken, kijken naar een paar Thaise jongens die met vuurballen en stokken in de weer zijn. Echt gaaf om te zien, die hebben jaren geoefend en zijn daar zo handig mee. Inge is het ook aan het leren door een driedaagse cursus, maar dan met tennisballen aan een ketting en zonder vuur natuurlijk en het is verdomde lastig heb ik al gezien. Vanaf een uur of twaalf begint dan het echte feest. Met zijn alle dansen op het strand, cocktails, alleen maar jonge mensen, echt super. Koh Phagnan is ook het eiland van de full moon parties; een groot feest midden in de bossen van het eiland. Bekend door heel Thailand. Omdat er natuurlijk vaker dan 1 keer per maand gefeest moet worden zijn er een paar varianten bij gekomen, de half moon en black moon party. De black moon is vanavond, dus dat wordt een groot feest. De groep waar ik hier nu mee optrek gaan er allemaal heen en een aantal van heeft zelfs twee dagen bijgeboekt om er nog heen te kunnen. Ik ben dus benieuwd. Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet veel foto’s van onze groep of het eiland gemaakt dus die houden jullie nog te goed! Een paar heb ik er wel al die zet ik dan ook dadelijk op de site.

Er is eigenlijk nog één klein verhaaltje dat ik jullie niet wil onthouden. Mijn laatste avond op Koh Samui heb ik nog een voetmassage genomen in een van de tientallen massage salons. Het was valk naast mijn guesthouse aan de hoofdstraat en iedere keer als ik er langsliep werd ik aangesproken of ik geen massage wilde. Dus de laatste avond had ik zoiets van, waarom niet. Ik nog wat afgedongen op de prijs want ik had nog maar 200 bath bij, schoenen uit en hup naar binnen. Lekker onderuit gezakt in een echte relax stoel voor een uurtje. Beetje kletsen en lachen met de Thaise meid die de massage gaf, want ze sprak redelijk goed Engels en na een drie kwartier lig ik een beetje in te dommelen in de stoel en voel ik opeens een hand recht op mijn kruis. Ik schrik “ wakker” en doe mijn ogen open, zit die meid daar wat te lachen en vraagt doodleuk of ik misschien niet ook nog een Thaise massage wil, op een van de bedden in de zaak met zo’n “discreet” gordijntje eromheen. Nadat ik met een schaapachtige kop zeg dat me dat geen goed idee lijkt en ik bovendien geen geld heb (Tja ik blijf toch een econoom). Grijpt ze nog een keer naar mijn kruis en zegt: “For you is free, I like you, I can come to your appartment for extra nice massage”. Na wat moeite heb ik haar toch echt duidelijk kunnen maken dat ik het heel aardig vond, maar nee dank je. Mijn appartementje was namelijk zo’n rotzooi daar kon ik echt geen dame ontvangen, haha. Uiteindelijk heeft ze de massage afgemaakt op een normale manier en ben ik vertrokken. Met op de achtergrond het gegiechel van 4 Thaise meiden terwijl ik mijn schoenen aantrek. Inge en Irngard hebben zich bescheurd toen ze het verhaal hoorden en ik heb er ook hard om moeten lachen. Welkom in het Thailand zoals het zo vaak wordt afgeschilderd.

Dat was het dan wel weer. Maar nog even een bedankje voor alle reacties op de website, het is echt keileuk om die allemaal te lezen.
Enne Coen, je hebt gelijk een Platipus is een vogelbekdier, maar ook de merk/soortnaam van een waterzak met zo’n slang eraan die je in je rugzak stopt tijdens lange wandelingen zodat je gemakkelijk bij je drinken komt en niet iedere keer je tas hoeft open te doen.
Voor heren 3 nog een compliment voor de winst van afgelopen zaterdag, super gedaan!
Paul, ik heb nog geen Thais Witbier gevonden, maar wel al een grote Erdinger gedronken!

Dikke knuffel aan iedereen,

Kevin

  • 18 Maart 2007 - 09:39

    Nicole:

    Heey Schoonbroertje! Ik hebt net ook echt in een scheur gelegen om je verhaaltje!Leuk om te horen dat sommige stereotypen toch halve waarheden bevatten!Kijk maar uit met die pittige dames!...:) Ik wacht wel nog op de bounty-eilanden foto's!? Geniet, veel plezier nog en natuurlijk de groetjes van Lennard! (Leuk dat je belde laatst!)

    xxxxxx

  • 18 Maart 2007 - 13:15

    Brenda:

    Hi Kevin,

    Pas maar op voor die Thaise dames, want voor je het weet is het een ladyboy! Verschil is echt moeilijk te zien ;) Verder vind ik het super leuk om je berichtjes te lezen, natuurlijk ook omdat dan bij mij weer de herinneringen boven komen. Ko pga ngan is inderdaad erg gezellig. Ik ben ook nog op Ko Tao geweest maar is een stuk kleiner. Als je rust zoekt, moet je daarheen maar voor de party moet je op Ko pga ngan zijn. Heel veel plezier!!

    xxx

  • 18 Maart 2007 - 13:16

    Brenda:

    Oh ja we hebben je wel in Leuven gemist hoor!

  • 18 Maart 2007 - 16:30

    Leon:

    Kevin!

    Top, Erdinger in Thailand!
    Ik zal ze bij Lambik inlichten dat de traditie wordt voortgezet!

    Veel plezier jongen!
    Gr

  • 18 Maart 2007 - 21:02

    Dagmar:

    Hey Kevin,

    Volgens mij is het heel vervelend daar .... ;+)

    Denk je af en toe (niet te vaak) eens aan ons hard werkende mensen in een nat en koud kikkerland? Dan krijgen wij misschien ook iets van die tropische vibes mee!

    Have fun!

    Dagmar

  • 18 Maart 2007 - 22:26

    Bob:

    Ik zie dat je veel plezier hebt daar. Hier in Nederland staat alles gelukkig ook niet stil: 3-1 van Linne ;)

  • 20 Maart 2007 - 17:46

    Cle:

    Ha Kevin,

    je leeft nog! Wat goed! (had je eerste mailwisseling gemist) Klinkt relaxt. Hier sneeuwde het alweer gister. Verschil moet er zijn...

    Geniet ervan!

  • 21 Maart 2007 - 11:43

    Annelous:

    Hey Kev!!

    Wat ben jij goed aan t genieten! Heerlijk!
    Jaloers!! ;)

    X

    Annelous

  • 21 Maart 2007 - 13:40

    Tante Els:

    Ik vond het helemaal te gek van jouw telefoontje! Heel veel reacties gehad met mijn verjaardag, alweer een jaartje ouder (en gekker :+)! Verheug me erg op de reis naar Toscane met je vader en moeder in mei. Leuk dat je zoveel beleefd en ga zo door! Groetjes, tante Els

  • 24 Maart 2007 - 08:24

    Jolien:

    Ha die Kevin,
    ik schaam me dood dat ik je nog zo belachelijk weinig (niets) heb laten horen...maar ja, je weet zelf hoe dat gaat he! Lees wel trouw al je verhalen en heb zelf steeds meer zin om ook weer te gaan sparen om lekker op reis te gaan!
    Beloof me dat je ervan blijft genieten, van alles wat je ziet, hoort, meemaakt enz. Want het is een cliche, maar wel echt waar, als je weer in Nederland bent mis je het reizen en de vrijheid die daar bij hoort verschrikkelijk. En dan zit je voor je het weer weet in het normale ritmetje van hier!! En werken kan je je hele leven nog!!! VEEL PLEZIER

    Liefs, Jolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Een vrijwilligerswerker die eigenlijk geen idee heeft waar hij aan begint.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 75831

Voorgaande reizen:

05 April 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwiliggerswerk in Ghana

26 Februari 2007 - 25 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: