Slaaptrein, jungletocht en Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu Slaaptrein, jungletocht en Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kevin Vinken - WaarBenJij.nu

Slaaptrein, jungletocht en Chang Mai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kevin

12 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

zoals jullie zien ben ik overgestapt van het sturen van mailtjes, naar de wel bekende website: www.kevinvinken.waarbenjij.nu Het is toch makkelijker om foto's en dergelijke mee te sturen en jullie een iets beter beeld te geven van wat ik nu allemaal precies doe en hoe het er hier uit ziet. Mijn laatste mailtje is alweer een week geleden dus ik heb genoeg te vertellen.

Na bijna een week Bangkok ben ik met de slaaptrein naar Chang Mai vertrokken, een rit van meer dan twaalf uur. Dat is best lang als je ruimte minder dan 2 vierkante meter bedraagt en je daar je tas in kwijt moet en in moet slapen. Ik heb dus besloten niet te slapen want dan hield ik zelfs nog ruimte over na het plaatsen van mijn tas ;-). Ik heb het wel geprobeerd overigens maar met een trein die meer lawaai maakt dan mijn broer na een avond zwaar stappen, lukte dat niet echt. Het hielp ook niet echt dat we 's avonds vertrokken in een bloedheet Bangkok en wakker werden in een koud Chang Mai. Maar ik heb het overleeft en het was goedkoop dus...

De dag na mijn aankomst meteen begonnen aan een drie daagse trektocht door de " jungle" van Noord West Thailand. Met twaalf personen ( een groep van 5 britten, een engels koppel, drie franse meiden, een amerikaan en een hollander) opeen gepakt in de achterbak van een uitgebouwde pick up was een goed begin. Zeker omdat de britse groep van 5 over niks anders wist te praten dan blowen, drinken en stoned worden. Een van hen was nog zat van de avond ervoor toen hij tot half drie tequila had zitten drinken met het personeel van een Thaise bar. Maar gaande weg bleken ze over iets meer interesse te beschikken dan alleen drugs en waren ze eigenlijk best oke. En eerlijk is eerlijk ze waren erg creatief... De eerste avond hebben ze echt hele slechte wiet weten te krijgen van de dorpsbewoners en met zelf gemaakte Bongs (waterflessen, bamboe en blikjes) weten op te roken. Verder hebben we de eerste dag wat spullen gekocht, tempel op een heuvel bezocht en een kleine trektocht naar een dorpje gemaakt. Redelijk primitief zoals je op de foto's kunt zien. Wel weer een nieuwe survival techniek geleerd. Als de rijstvelden opdrogen in het droge seizoen (nu dus) dan trekken kleine krabjes zich terug in de modder van de velden. Als je deze uitgraaft, drie minuten roostert op een zelf gemaakt vuur en met de schaal en al opeet dan heb je zoiets als crunchy chips met zeevruchten smaak. Zonder schaal is wat meer werk maar dan lijkt het wel wat op garnaal. Eigenlijk best lekker en er zijn er genoeg te vinden voor een avondmaal als je een uurtje zoekt. Daarnaast een minder lekkere variant van bushmeat. Miereneieren, rauw of in de soep naar eigen smaak. Men nemen een mieren nest, slaat het kapot, zoekt de larven in hun cocon en eet deze rauw of kookt ze in een gekruidde soep. Let er hierbij wel op dat de mieren dit niet leuk vinden en dus beginnen te bijten!! Ik heb beide varianten geprobeerd, maar ben er niet gek op, al is het ook niet vies. Even voor de geode orde, er werd door de gidsen (Ting en Bang) ook normal gekookt en nog erg lekker ook. De tweede dag een lange tocht van 16 mijl (+/- 23 km) gemaakt door dicht bamboe bos en smalle paadjes, heuvel op heuvel af. Daarbij vier watervallen gezien en gezwommen. Michiel jij nog bedankt voor de aanschaf van de Platipus, want die kwam echt uitstekend van pas!! Aan het einde van de dag weer geslapen in een dorpje, maar deze keer met normaal toilet en twee koude douches. De derde en laatste dag hebben we op olifanten gezeten en op bamboe vlotten een riviertje afgevaren. Het heet eigenlijk bamboe raften, maar omdat bijna droog stond was het niet echt spectaculair. Wel veel lol gehad met elkaar in het water duwen en vlotje enteren! Twaalf kinderen op drie bamboevlotten op het water, altijd leuk!!

Terug in Chang Mai had ik afgesproken met Rich en Leanne die ik toevallig tegen het lijf was gelopen op het trein station in Chang Mai. (ik had hen al eerder ontmoet in Bangkok met Sam). Twee dagen met hen rondgebracht en lekker in het park liggen luieren en bij komen van de trektocht. Uiteraard een voetmassage genomen op de zondagse markt. Er zullen er nog vele volgen want dat is echt zwaar relaxed!!! Voor de rest niet veel gedaan in Chang Mai en daarom reis ik morgen met het vliegtuig naar Koh Samui om vandaar zeer waarschijnlijk door te trekken naar Koh Lanta aan de kust. Ik hoop daar weer wat nieuwe mensen te ontmoeten en te genieten van zon, zee, prachtige stranden en een paar heerlijke cocktails. Na helemaal uitegrust te zijn ben ik van plan om naar Cambodja te gaan en van daaruit misschien wel naar Vietnam (Zuid naar Noord) oversteken naar Laos en via de Mekong rivier af te dalen tot Thailand. Maar dan zijn we alweer bijna twee maanden verder schat ik.

Voor de rest lees ik alle volleybal perikelen op de website met plezier en heb ik zelfs tijd om het concept van het congres te lezen! Ben het trouwens helemaal eens met het comentaar van de stichting ;-). Ik hoop dat het oud congres uitje ergens in juni kan plaats vinden, want dan ben ik er bij!

Lieve mensen dat was het wel weer denk ik en als jullie meer foto’s willen zien dan moeten jullie misschien eens kijken bij het kopje: “Geef Kevinvinken extra foto ruimte cadeau”, haha!!

Knuffel,

Kevin

  • 12 Maart 2007 - 08:18

    Ruben:

    Helemaal te gek Kevin!
    Have fun!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes ruben

  • 12 Maart 2007 - 08:30

    Moon:

    Olé olé, Kevin goes Cambodja/Vietnam!! Heel vet, ben alweer jaloers hoor... geniet idd maar van de heerlijke standen van Thailand, want dat zul je lang niet tegenkomen! ;p
    Heel leuk om je verhalen te lezen, we zullen er eentje op je proosten als we met het oud bestuur in Leuven zitten (ook buitenland, stoer hè). Salut!

  • 12 Maart 2007 - 09:10

    Elly:

    Klinkt goed ouwe bunzing!!

  • 12 Maart 2007 - 09:20

    Thijs:

    Hee Kev,

    Mooi om te lezen dat het goed met je gaat joh! die foto met de voetmassage doet me iets teveel denken aan Nijmegen, zo te zien aan de masseuse was de geurbeleving nagenoeg gelijk! Geniet er van!

  • 12 Maart 2007 - 09:59

    Coen:

    Hee Vinken!

    Ik heb je receptjes in mijn receptenboekje geschreven hoor. Daar ga ik Monique eens mee verwennen...

    Groeten,
    Coen

    P.S. Wat is een platipus? Als ik het intik op google krijg ik alleen maar plaatjes van een vogelbekdier...

  • 12 Maart 2007 - 09:59

    Harm:

    Veel plezier verder. Leuk om te lezen.

  • 12 Maart 2007 - 10:36

    Fischexpress:

    Hey Kevin,
    Dat klinkt allemaal erg tof en een gezonde portie jaloezie blijft dus ook niet uit! Ik zou zeggen, geniet verder en hou ons op de hoogte! Ik zal op de 5de mei eentje op je drinken!

    Mazzel,
    Pascal

  • 12 Maart 2007 - 11:33

    Léon:

    Hi Kevin!
    Avonturen klinken goed...

    En je weet een oud Oosters gezegde luidt:

    Leer een mens niet om zijn drinken te kopen, maar om zijn eigen sjoes te maken.

    Veel plezier jungske

  • 12 Maart 2007 - 16:27

    Thom:

    hey kevin,

    leuk om weer van je te horen. zoals verwacht gaat het goed met je. we missen je gespring in het volleybalveld en in de kantine toch wel een beetje hoor :D ik zou zeggen geniet ervan en we wachten op je volgende berichtje....

    groetjes layla & thom

  • 13 Maart 2007 - 04:29

    Job:

    Azie is leuk he?!
    Zie je binnenkort als ik je kom oppiken van het vliegveld hier in Bali. Heb inmiddels mijn eigen stekkie en met een beetje mazzel ben ik klaar met klussen en inrichten als je komt en heb je dus je eigen kamer!

    Geniet ervan.
    Job

  • 13 Maart 2007 - 17:38

    Rinalda En Layla:

    Hoi Kevin!
    Geweldig om te lezen wat jij allemaal uitvreet daar in het verre oosten. Geniet van alles en laat ons vooral de foto's zien!

  • 14 Maart 2007 - 08:23

    Heidi:

    Hoihoi Kevin! Wat gaaf dat je een eigen site hebt! Ik kreeg het adres van je vader. Nu kan ik je lekker volgen de komende maanden. Hartstikke leuk. Nou en zo het eerste verhaal...ik geloof dat ik wel met je zou willen ruilen. Het klinkt echt als een sprookje. Geweldig dat je misschien ook naar Vietnam gaat. Bart en ik hebben dat ook gedaan (van zuid naar noord) en het is in een woord geweldig. Al schijnen de mensen in Thailand veeeeel aardiger te zijn. Wat betreft het eten...mwoah...geef mij maar appelmoes met friet! Ik ga je site ook even aan de rest van de family zenden! Dikke knuffel voor mijn favo-neef en heel erg veel plezier de komende maanden van je nichtje! Doei! Heidi

  • 14 Maart 2007 - 19:20

    Hey Kevin:

    Leuk om weer van je te horen! Je beleeft mooie avonturen lees ik en je hebt nog mooie plannen voor de komende weken, ik ben benieuwd! veel plezier en ik hoop dat je goed bent aangekomen op je volgende bestemming, knuffel en liefs!!

  • 16 Maart 2007 - 13:15

    Judith:

    haha handig he dat ik mijn naam erbij heb gezet..... maar een knuffel van mij dus!

  • 16 Maart 2007 - 13:20

    Paul:

    He Kevin,
    Heb je al thais witbier gevonden?
    Groeten

  • 17 Maart 2007 - 15:04

    Hee Vinky!!!!!!!!!!!:

    Supermooi daar!! Geniet ervan! Zeker wel moeite al die Thaise vrouwen van je af te slaan he Tarzan?? ;) LIefs monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Een vrijwilligerswerker die eigenlijk geen idee heeft waar hij aan begint.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 75827

Voorgaande reizen:

05 April 2010 - 31 Juli 2010

Vrijwiliggerswerk in Ghana

26 Februari 2007 - 25 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: